La modelación como proceso en el aula de matemáticas: Un marco de referencia y un ejemplo

  • Jhony A. Villa-Ochoa Instituto Tecnológico Metropolitano
Keywords: Mathematical modelling in the sciens, Mathematical modelling in the school.

Abstract

Mathematical education as a scientific discipline faces mathematics from diverse educational contexts. In the particular case of a classroom, one of its working objects is the study of strategies for mathematics teaching and learning. This paper presents some elements leading to think about the modeling process as a teaching strategy to tackle the construction of mathematical concepts in the classroom. Such elements become a progress of the research project called The modeling process in school mathematics developed by the Universidad de Antioquia with the support of ITM's Adult education program. 

Author Biography

Jhony A. Villa-Ochoa, Instituto Tecnológico Metropolitano
Licenciado en Matemáticas y Física, Especialista en enseñanza de las Matemáticas, Magíster en Educación (línea Educación Matemática) y Estudiante de Doctorado en Educación, línea de investigación en Educación Matemática de la Universidad de Antioquia. Becario Colciencias 2007. Coordinador Académico del programa de Educación de Adultos del ITM y del Grupo de investigación FORDAD. Investigador miembro del grupo "Educación Matemática e Historia (UdeA-Eafit)" clasificado en Categoría A en Coiciencias. Profesor de la UdeA.
How to Cite
[1]
J. A. Villa-Ochoa, “La modelación como proceso en el aula de matemáticas: Un marco de referencia y un ejemplo”, TecnoL., no. 19, pp. 63–86, Dec. 2007.

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2007-12-21
Section
Articles

Altmetric