Web 2.0 tools and leraning styles: A contribution to AVA from a research experience in two philosophy courses

  • Adolfo Enrique Alvear Saravia Universidad Nacional Abierta y a Distancia - UNAD
  • Paula Andrea Mora Pedreros Universidad Nacional Abierta y a Distancia - UNAD
Keywords: VLE, Styles of learning, Philosophy, thinking skills, Web 2.0 tools

Abstract

It is clear that in our contemporary society where technology has a great influence in our everyday tasks. Education environments are not excluded from this influence. This paper discusses how research is done using Web 2.0 tools and how different Learning Styles are assessed in virtual learning environments designed for two courses of the philosophy program of UNAD. Moreover, it discusses the fact that thanks to the use of techno-pedagogical designs and techno-teaching where these tools are used, we can, on the one hand, identify some learning styles, and on the other, strengthen the way in which students learn when they identify the best style while they develop thinking skills.

Author Biographies

Adolfo Enrique Alvear Saravia, Universidad Nacional Abierta y a Distancia - UNAD
Filósofo Universidad de Cartagena, candidato a Magíster en Educación On Line Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD Florida. Docente Tiempo Completo Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD. Investigador grupo Amautas y Ehos, Cartagena, Bolívar - Colombia.
Paula Andrea Mora Pedreros, Universidad Nacional Abierta y a Distancia - UNAD
Licenciada en Filosofía y Letras, Especialista en Pedagogía del Aprendizaje, Especialista en Educación Superior, Magíster en Etnoliteratura, Líder Nacional Red Dígalo. Docente Asistente ECEDU Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD. Líder grupo Amautas. Popayán, Cauca- Colombia.

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How to Cite
Alvear Saravia, A. E., & Mora Pedreros, P. A. (2013). Web 2.0 tools and leraning styles: A contribution to AVA from a research experience in two philosophy courses. Trilogía Ciencia Tecnología Sociedad, 5(8), 77–92. https://doi.org/10.22430/21457778.292

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Published
2013-06-30
Section
Articles

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