Evaluación ciudadana de la publicidad engañosa: condición para la gobernanza de la ciencia y la tecnología

  • Raúl Alberto Domínguez Rendón Instituto Tecnológico Metropolitano
Keywords: deceptive advertising, scientific culture, technological culture, governance, civic literacy

Abstract

This article display some key criteria present in the conceptualization about the public nature of the discussions concerning science and technology, as a condition for democratic practice and participatory citizenship today. It also addresses some rules that seek to regulate the advertising of consumer products where the techno-scientific innovation is the central argument and exemplified some ads which violate some of these requirements aimed at improving the governance of the communicative process.

Author Biography

Raúl Alberto Domínguez Rendón, Instituto Tecnológico Metropolitano

Historiador, Especialista en Semiótica y Hermenéutica del Arte, Magister en Estética de la Universidad Nacional de Colombia, candidato al Doctorado en Estudios de Ciencia y Tecnología de la Universidad del País Vasco (España).

Director de Cultura del Instituto Tecnológico Metropolitano –ITM-. Institución Universitaria

How to Cite
Domínguez Rendón, R. A. (2009). Evaluación ciudadana de la publicidad engañosa: condición para la gobernanza de la ciencia y la tecnología. Trilogía Ciencia Tecnología Sociedad, 1(1), 127–152. https://doi.org/10.22430/21457778.494

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2009-12-10
Section
Articles

Altmetric

Crossref Cited-by logo

Some similar items: